top of page

עם הוירוס נסתדר, זה יוקר המחיה שהורג אותנו

רואים כבר את סוף מגיפת הקורונה.. אך מה עם סוף מגיפת יוקר המחיה בישראל?!

ארגון הבריאות העולמי החל לצפות לאחרונה את סיום המגיפה. מיטב המוחות בעולם התגייסו כדי להילחם באותה "גזירה משמיים" ששיבשה לכולנו את החיים בשנתיים האחרונות, ונראים כבר סימנים ראשונים להצלחת אותה מלחמה עיקשת ונחושה בנגיף. אך מה עם נגיף יוקר המחיה שפשט כמעט בכל תחום צרכני בישראל, ומשבש את חיי כולנו פה כבר שנים רבות מספור?! האם אותו לא ניתן לנצח?..

ודאי שניתן! ובקלות רבה הרבה יותר מהמלחמה במגיפת הקורונה. כי להבדיל מהקורונה, במלחמה להורדת יוקר המחייה לא צריך להמציא כמעט שום דבר חדש, אלא רק ליישם כלים ושיטות ידועים ומוכחים, שיושמו בהצלחה במדינות אחרות, כמו למשל הורדת חסמי תחרות בענפי הצריכה השונים, הגבלת כוחם של המונופולים השולטים בעריצות כמעט בכל תחום צריכה פה, ומתן תמיכה כלכלית ותמריצי מס ואחרים לעסקים הקטנים והבינוניים.

יוקר המחיה המטורף בישראל אינו "גזירה משמיים"! אלא הוא נתמך ומונע ע"י יד מדיניות ממשלתית מכוונת מזה שנים. ממשלות ישראל לדורותיהן לא רק שלא פועלות למיגורו, אלא ממשיכות הלכה למעשה לתדלק אותו, כדי להעשיר את הקופה הציבורית (ממיסי נדל"ן, מע"מ, מיסי מכס ועוד מיסים ישירים ועקיפים), על חשבון דילול כיסם של אזרחי המדינה!!

המדינה עשירה, ואזרחיה לא גומרים את החודש. כדי שמקבלי ההחלטות יתחילו ליישם הלכה למעשה את אותם כלים ידועים להורדת יוקר המחיה, הם חייבים להבין מאיתנו האזרחים, היטב וברור, שגורל המשך שלטונם תלוי קודם כל ולפני הכל בפעולה אמיתית ונחרצת להורדת המחירים פה. המהלך חייב אם כך להתחיל מאיתנו, חייב להתחיל מלמטה! אם נמתין שה"למעלה" יפעילו אותו, אז אנחנו וילדינו וילדי ילדינו פה ימשיכו לא להיות מסוגלים לפרנס את משפחתם בכבוד, לא משנה כמה תשקיעו את עצמכם וחייכם בעבודה סביב השעון, ובטח ובטח שלא נוכל לעולם לרכוש פה דירה - במרכז או בפריפריה.

מדי פעם צצות יוזמות חברתיות להנעת מהלך אזרחי להורדת יוקר המחיה - דפני ליף וחבריה החלו מהלך שכזה ב 2011, וגיא לרר הנמרץ החל לאחרונה להניע מהלך בנושא קריטי זה. אך אם לא נתעורר כולנו פה, נמשיך לרדוף אחרי הזנב של עצמנו כדי לנסות ולגמור את החודש עוד שנים רבות, ויותר ויותר מילדינו פשוט יעזבו את הארץ למדינות ששפוי וקל הרבה יותר לפרנס ולחיות בהן.

מגיפת הקורונה הולכת ודועכת, וזה בדיוק הזמן שלנו להתעורר ולצאת לרחובות כדי להוריד את יוקר המחיה המטורף פה!


28 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page