top of page

הממשלה בדרך הנכונה. לתקוע אותנו בפקקים!

עודכן: 3 בדצמ׳ 2022

ב 2003 מונה ירון זליכה לחשב הכללי באוצר שהוא אם תרצו בהקבלה לעולם העסקי מנהל הכספים של המדינה. על סמך הידע שצבר בתפקידו הקודם כסמנכ"ל כספים בדרך ארץ (כביש 6 ) ועל סמך הניסיון בפרויקטים שנוהלו על ידי חברות ממשלתיות שבהם אף פרויקט לא הסתיים לא במועד לא בתקציב ולא באיכות הרצויה, החליט להוציא את פרויקט הרכבת הקלה מחברת נת"ע הממשלתית וביצע מכרז בינ"ל גדול בשיטת PPP שיתרונותיו עצומים:

1. לזוכה יש אינטרס לבנות בצורה יעילה ובאיכות גבוהה, שתעמוד לאורך זמן , מאחר והזוכה לוקח אחריות על התחזוקה .

2. כל יום של עיכוב במסירה יוצר לזוכה הפסד של הכנסה מאחר והוא זה שנהנה מהפירות (לאורך תקופה מוגבלת) ובנוסף נמנע מקנסות וחילוט ערבויות. בדיוק כמו במקרה של יזם שמוכר לכם דירה חדשה.

ב 2006 קבוצת MTS זכתה במכרז כולל התחייבות להפעלה מלאה ב 2013 .ב 2008 ,לאחר שזליכה עזב , התגלה סכסוך בין החברה לממשלה בגובה 100 מיליון יורו. במקום לסיים בבוררות והסכם פשרה כמקובל בעולם העסקי, הממשלה שחררה את הזוכה מהמכרז, והעבירה אותו חזרה לנת"ע.

א. נת"ע תסיים את עבודות הקו האדום במקרה הטוב במחצית השנייה של 2023. בפיגור של 10 שנים ! מהמועד המקורי המתוכנן.

ב. הפסד התשואה למשק הישראלי מהפרויקט ב 10 שנים הינו כ 15 מיליארד ש"ח.

נוסיף את חריגת התקציב של הפרויקט בסך 13 מיליארד ₪ והגענו לנזק בסך 28 מיליארד ₪. פי 70 ! מסכום המחלוקת. מי שחושב שהמשך הפקדתם של הקווים הנוספים הסגול, הירוק והמטרו שיעברו בערים הפריפריאליות לתל אביב בידי נת"ע ע"י ממשלת השינוי תבאנה לתוצאות שונות הוא טיפש, נאיבי או תומך שחיתות. מי שמבין שתופעת חלוקת הג'ובים בממשלת השינוי המנופחת כבר הפכה לתופעה לא מופתע ששרת התחבורה וממשלת השינוי מחממים את הכסא בשביל ציפי לבני חברתם בתפקיד יו"ר נת"ע הבאה. אני מתגעגע לתקופה שפעם היה פה חשב כללי עם ביצים כמו ירון זליכה! בדיוק כמו שרק בתקופתו ב20 השנים האחרונות מחירי הדיור ירדו כך אני מבין שרק כאשר ניהול המדיניות הכלכלית תהיה בידיו הוא יממש הקמת מערכת להסעת המונים בפרק זמן סביר ובאיכות גבוהה. לכן בבחירות הבאות נצביע חכם. נצביע רק למי שכבר הוכיח שהוא מסוגל לנהל פה מדיניות כלכלית מקצועית שחפה משחיתות ושיקולים זרים.

הצטרפו אלינו למפלגה הכלכלית.


21 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page