top of page

שוד הגז ממשיך

עודכן: 8 בדצמ׳ 2021

ברות וחברים, הכניסו מחברות, יש לי שאלה...

מה הקשר בין העובדה כי שליש מהמשפחות בישראל לא סוגרות את החודש לבין עסקת המכירה של אחזקות יצחק תשובה במונופול הגז לחברה בבעלות ממשלת אבו דאבי?

אחת הבעיות המרכזיות של המשק הישראלי היא החיבוק החם שנותנות ממשלות ישראל ורשות התחרות למונופולים בישראל. חיבוק שיותר מכל דבר אחר תורם ליוקר המחיה בישראל.

המחירים בישראל יקרים בכ- 25% מהמחירים הממוצעים במערב. מאחר שההוצאה השנתית של משפחות ישראל היא כ- 800 מיליארד ₪ בשנה, המשמעות היא שאנו משלמים בכל שנה סכום של 160 מיליארד ₪ או 64 אלף ₪ למשפחה ממוצעת בישראל. והרוב זורם ישירות לכיסם של המונופולים ובעליהם - המוכרזים והלא מוכרזים.

המונופול הכי גדול והכי דורסני בישראל בעשור האחרון הוא מונופול הגז. מר תשובה ושותפיו למאגר תמר מוכרים לנו כבר 10 שנים את הגז שלנו במחיר שהוא כפליים או שלושה מהמחיר החוקי, שמגלם רווח סביר ולגיטימי. מיליארדים על מיליארדים שילמו אזרחי ישראל סתם! בתוך חשבונות חשמל מנופחים והכול בגלל שהממשלה מסרבת להטיל פיקוח על מחירי הגז ולאכוף על המונופול את המחיר החוקי.

אני וחברים אחרים נלחמים במחירים של מונופול הגז כבר עשר שנים. כמה מחבריי הטובים גם הגישו תביעה ייצוגית בעניין המחיר המופקע. תביעה דומה לזו שהגשתי כנגד מונופול תנובה, עליה סיפרתי לכם בשבוע שעבר. היועץ המשפטי לממשלה נחפז להגן על הממשלה ועל המחיר המופקע. הממשלה מצידה יצרה את מתווה גז שנועד להגן על החלטתה לעצום את עיניה ולאפשר מחיר לא חוקי. יצאנו למחאה נגד מתווה הגז. הגענו לבג"צ. בית המשפט הורה לתקן את מתווה הגז והתביעה הייצוגית נמשכה, היא הולכת ומתקרבת להכרעה.

כעת, רגע לפני ההכרעה, מצא מר תשובה פטנט חדש. הוא מוכר את אחזקותיו לחברה בבעלות ממשלת אבו דאבי. אתם מעלים בדעתכם בית משפט שיאזור אומץ ויאכוף את החוק האוסר מחיר מופרז על ממשלת אבו דאבי? אם נגד תשובה רעדו להם הברכיים, נראה לכם שנגד ממשלת אבו דאבי הם יגלו פתאום אומץ?

הרי מיד יאיימו עלינו במשבר דיפלומטי, בהרס תהליך השלום ובאסון גיאו פוליטי. לצערי, אני גם לא רואה מי מבין המועמדים לתפקיד שר האוצר ירים את הכפפה ולכל הפחות יודיע לממשלת אבו דאבי, לפני השלמת העסקה, כי מחיר הגז עלול להשתנות דרמטית ורטרואקטיבית בעקבות ההכרעה השיפוטית הקרובה.

צר לי אפוא לבשר על מותה בטרם עת של מחאת הגז.


31 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page