top of page

מה אתם מציעים לעזאזל ?

המדינה סוערת על רקע יוקר מחיה שהגיע לשיאים חדשים. מנגד, רווחי הקבלנים, הבנקים, היבואנים הבלעדיים והחברות הגדולות הגיעו לשיאים בלתי נסבלים והכול על חשבוננו. ומה תוכניות המפלגות להתמודד עם ההתדרדרות הכלכלית? כלום ושום דבר. למעט למפלגה הכלכלית בראשותי אין לאף מפלגה מצע כלכלי.

לא זו בלבד שלאף מפלגה אין מצע כלכלי אלא שאף אחת מהבטחותיהן לא נשענות על ניתוח כלכלי מבוסס שיציג כיצד ביכולתן יהיה לעמוד בהבטחות הסרק? בואו ניקח לדוגמא את שר האוצר ליברמן אשר הבטיח כי עד סוף השנה מחירי הדיור ירדו. אולם כיצד הם ירדו אם כל השנה וחצי שבהם כיהן מר ליברמן הוא המשיך את אותה מדיניות כלכלית שהביאה להאצה במחירי הדיור? האם בבית הספר לבלופים פוליטיים לא מלמדים כי אם תמשיך לעשות את אותו הדבר אזי גם תקבל את אותה התוצאה?

בואו ניקח את שר הביטחון בני גנץ שהצהיר ערב הבחירות כי יש להאזין לעצות שלי כדי שנוכל לשפר את איכות החיים שלנו. הבטיח ונעלם כאילו אין לו כל אחריות למצב הכלכלי אלא רק ערב הבחירות.

או בואו ניקח את ראש הממשלה יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, שהבטיח כי ממשלתו תעלה לראש סדר העדיפות את סוגית יוקר המחיה. גם אם נתעלם מכהונתו הכושלת של לפיד כשר אוצר שהעלה מאוד את יוקר המחיה ואת נטל המיסוי (כמובן בניגוד מוחלט להבטחותיו לבוחר לפני הבחירות) אזי לגיטימי כי נשאל כיצד בכוונתו להילחם ביוקר המחיה? אם בכל שנותיו בפוליטיקה לא פירק מונופול אחד? אם בשנה האחרונה הוא ושרת הכלכלה הכושלת שהוא מינה, אורנה ברביבאי, מינו בראש רשות התחרות את חברתם הטובה ביותר של המונופולים בישראל?

או ניקח את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שתקף בחריפות את יוקר המחיה והדיור אולם הוא זה שקיבל לידיו בשנת 2009 מדינה שבה המחירים נמוכים יותר מהמחירים בארה"ב ומסר אותה לאחר תריסר שנים עם רמת מחירים הגבוהה בשלושים וחמישה אחוזים! כעת הוא פרסם תכנית למלחמה במחירי הדיור שאני מבטיח לכם כי אם חלילה תיושם היא רק תחריף את הבעיה במקום לפתור אותה.

קוראים וקוראות יקרים, לאף מפלגה אין מצע כלכלי, למעט למפלגה הכלכלית, כיוון שאין אף מפלגה שבאמת מעוניינת לשנות את השיטה ולהפסיק את הביזה בכיס שלנו. הם מעדיפים להמשיך ולפזר הבטחות סרק חדשות בתקווה שתשכחו את הבטחות הסרק הישנות שהם פיזרו בבחירות הקודמות.

מי שנמאס לו שעובדים עליו מצביע למפלגה הכלכלית!


681 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page