top of page

חרדים זה רק תרוץ!

השבוע עברה הממשלה לתקוף את הציבור שהכי קל להסית נגדו. כמובן, את הציבור החרדי. לטענת ליברמן

החרדים עובדים חצי מהישראלים ולכן אחראים ליוקר המחיה.

אלו הם שני שקרים שנאמרו אך ורק כדי להסית. ראשית, אין שום קשר בין שיעור התעסוקה של חרדים לבין יוקר המחיה. החרדים אינם הבעלים של מאה המונופולים וגם לא של היבואנים הבלעדיים. הם גם לא כיהנו כשרי האוצר והכלכלה מעולם ובעשרים וחמש השנים שאני מלווה מקרוב את מדיניותה הכלכלית של הממשלה גם מעולם לא התנגדו לרפורמות כנגד המונופולים. מי שאחראי ליוקר המחיה היא הממשלה בעצמה ואילו ליברמן אחראי אישית לכך שיוקר המחיה התייקר לנו בשנה החולפת בשלושים מיליארד ₪ ואילו מחירה של דירה ממוצעת התייקר לנו במאה ושישים אלף ₪. הפוסל במומו פוסל.

השקר הנוסף הוא במספר השגוי. נשים חרדיות עובדות כמעט כמו נשים חילוניות ואילו גברים חרדים עובדים בשיעור של כשבעים אחוזים משיעור עבודתם של גברים חילוניים. בממוצע אפוא עובדים החרדים למעלה משמונים אחוזים מהשיעור של חילוניים. זה רחוק מאוד מחצי. זאת ועוד, לפני כהונתי כחשב הכללי ומנהל המדיניות הכלכלית אכן עבדו החרדים כחצי מהחילוניים ובעקבות המדיניות הכלכלית שהנהגנו, מר נתניהו ואני, חל זינוק אדיר בשיעור התעסוקה במגזר החרדי עד למספרים שציינתי. הגידול בתעסוקת המגזר החרדי הוא כמובן מבורך אולם אין לו כל קשר ליוקר המחיה. יש לזה קשר לשיעורי העוני של החרדים ולרמת החינוך שהחרדים יכולים לספק לילדיהם אולם אין לזה כל קשר ליוקר המחיה.

הבעיה עם השקרים הללו שהם מעודדים את הממשלה לעסוק בהסתה במקום בשינויים האמיתיים הנדרשים בכלכלה שלנו והם הופכים את החרדים לרגישים לכל ביקורת גם כשהיא מוצדקת ועניינית. כך לעולם לא נצליח לשלב ידיים את בני עמנו החרדים.

חסידיה השוטים של ממשלת השינוי לרעה נהנו השבוע מקריאות ההסתה האלה כאחרוני אוהדי הכדורגל האלימים והגזעניים ואילו עם ישראל רשם השבוע תבוסה גדולה. תבוסה כלכלית, חברתית ולאומית.


75 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page