top of page

80% מההכנסה שלנו הולך על מיסים

יש לכם מושג מה שיעור המס האפקטיבי המוטל עליכם? האם תאמינו כי הוא יכול להגיע בקלות לשמונים

אחוזים?

בואו ניקח הוצאה שהורים רבים נדרשים לסייע לילדיהם בשביל לממן אותה. שיעור נהיגה ממוצע עולה 160 ₪. כדי לשלם משכר הנטו שלנו את הסכום של 160 ₪, אנו נדרשים להשתכר 300 ₪. ההפרש הולך למס הכנסה, לביטוח לאומי ולמס בריאות. אולם מה-160 ₪ שנותרו, שימו לב כמה תשלומי מס הוא כעת ישלם. נתחיל ב-23 ₪ שיועברו מע"מ. נמשיך ב-11 ₪ בגין המס המוטל על הדלק שבו הוא השתמש במהלך השיעור. שימו לב שלא כללתי את ההוצאה על הדלק אלא רק את תשלום המס בעבור הדלק. עוד 13 ₪ יממנו את החלק היחסי מהמס שהוא נדרש לשלם על קניית הרכב. שוב אין הכוונה להוצאה על מחיר הקנייה של הרכב אלא רק את המס שמוטל על הרכב. ולבסוף עוד 56 ₪ יועברו למס ההכנסה, לביטוח לאומי ולמס בריאות. סה"כ 103 ₪ ומורה הנהיגה ישאר עם 57 ₪ בלבד.

חכו, לא סיימנו. כעת המורה שלנו ירכוש מוצרים בעבור משפחתו וישלם שוב מע"מ. כלומר עוד 8 ₪. סה"כ 112 ₪ והוא למעשה ירכוש מוצרים ושירותים שמחירם לפני מס הוא 49 שקלים. הבנתם? או שההלם שיבש את יכולת החישוב שלכם? אנו משתכרים 300 ₪ כדי שמורה הנהיגה יוכל לרכוש מוצרים ושירותים בשווי של 49 ₪. 251 ₪ הולך למיסים. כמעט 84 אחוזים משכר העבודה שלנו הגיע בסוף לרשות המיסים. זאת, בעוד שהחברות הגדולות ובעלי ההון נהנים מהטבות מס אדירות. אי השוויון במיסים בישראל בין אנשים ועסקים קטנים מצד אחד לבין עסקים גדולים ובעלי הון מצד שני הוא הכי חמור בעולם.

רוצים להתרגז עוד? זכרו שיוקר המחיה בישראל הרבה יותר גבוה מהמערב. מחירי המוצרים והשירותים בישראל יקרים בממוצע בשלושים וחמישה אחוזים ממחירם במערב. כלומר, שווים של המוצרים והשירותים שרכש מורה הנהיגה המסכן שלנו הוא לא 49 ₪ אלא 36 ₪ בלבד. אתם צריכים אפוא להשתכר 300 ₪ כדי שמורה הנהיגה יוכל לקבל מוצרים ושירותים ששווים 36 ₪. כמעט תשעים אחוזים משכרנו ירד לטמיון. יתר על כן, מה בדיוק עושה הממשלה עם סכומי המס האדירים שהיא גובה מאיתנו? איזה שירות מחריד היא נותנת לנו? מייצרת פקקים שאין כדוגמתם במערב. מפעילה כיתות לימוד צפופות ולא יעילות בנות ארבעים ילדים בכיתה אל מול 18 ילדים במערב. פוגעת אנושות באיכות הסביבה שלנו וגורמת לזיהום האויר הכי גרוע במערב. הביאה לתורים מטורפים במרפאות ובבתי החולים. הפקירה אותנו למאה מונופולים ויבואנים בלעדיים לא מטופלים ששודדים יום אחר יום. להמשיך?

פעם אחר פעם אנו בוחרים פוליטיקאים המנהלים ממשלות לא יעילות, יקרות, בזבזניות המתרפסות לבעלי ההון ומתאכזרות ללא רחמים לציבור הרחב ולעסקים הקטנים.

אז אם אתם מרוצים ושמחים להעביר לכיסם של הפוליטיקאים והמונופולים תשעים אחוזים משכרכם בלי לקבל תמורה נאותה אז תמשיכו להצביע לאותם פוליטיקאים שיעלו לכם עוד ועוד את נטל המס ואת יוקר המחיה. בעוד שהחברות הגדולות, הבנקים, בעלי ההון והפוליטיקאים עצמם ימשיכו לצחוק על כולנו.

207 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page